پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

نوجواني كوتاه قد با يك ارزوي طبيعي

۱۱ بازديد
افشين قادرزاده نوجوان 16 ساله با 64 سانتي متر قد در روستاي خورخوره بوكان استان آذربايجان غربي به علت كوتاهي قد و ضعف بدني از تحصيل بازمانده و آرزوي رفتن به مدرسه دارد.

به گزارش جام جم آنلاين از ايرنا، اين نوجوان 6 كيلوگرمي مثل هم سن و سالانش دوست دارد تا پشت نيكمت مدرسه و پاي صحبت هاي معلم بنشيند و درس بخواند اما به گفته پدرش به علت مشكلات جسمي و مداومت معالجه هاي پزشكي تاكنون به مدرسه نرفته است.

افشين با اينكه 16 سال از عمرش سپري شده اما از نظر ظاهري به بچه هاي سه ساله شبيه است و همين موضوع موجب شده كه در اين مرحله از زندگي با مشكلات فراواني مواجه شود.

اين مرد كوچك بسيار گشاده رو و خوش اخلاق است و از اين رو محبوبيت خاصي در ميان اهالي روستا دارد و همه وي را با اسم دومش يعني 'محمد' صدا مي زنند.

خانه محل سكونت افشين محقر است و تلاش شبانه روزي خانواده اش براي كشاورزي، كفاف هزينه هاي زندگي و دارو و درمان وي را نمي دهد.

اين مرد كوچك بوكاني انتظار زيادي از زندگي و دنياي مادي ندارد و آرزو مي كند كه خانواده اش در رفاه باشند و وي فرصت تحصيل بيابد.

افشين قادرزاده مي گويد: مادرم مريض است و پاي پدرم به علت ريزش ديوار دچار نقص شده و كشاورزي نيز كفاف زندگي مان را نمي دهد و از طرف ديگر خودم هم قادر به انجام كاري نيستم.

وي كه انساني شاكر و قدردان است، اظهار كرد: از تمام نعمت هاي خداوند و غذاهاي مادرم لذت مي برم و هيچ ميوه يا غذايي را بر ديگري ترجيح نمي دهم.



پدر اين نوجوان 16 ساله نيز گفت: پسرم سومين فرزند خانواده است و 2 برادر و خواهر بزرگتر وي پيش از به دنيا آمدن افشين فوت كردند.

اسماعيل قادرزاده با اشاره به اينكه پزشكان ازدواج فاميلي را علت كوتاهي قد افشين مي دانند، اظهار كرد: براي افزايش قد وي به پزشكان مختلفي در شهرهاي تهران، تبريز و اروميه مراجعه كرديم اما نتيجه اي نگرفتيم.

وي با بيان اينكه باسواد شدن پسرش براي او به آرزويي دور و دراز تبديل شده است، گفت: تداوم معالجه و ضعف جسمي پسرم 2 عامل اصلي بازماندنش از تحصيل است وگرنه او به لحاظ ذهني مشكلي ندارد.

قادرزاده ادامه داد: هر ساله با فرا رسيدن فصل بازگشايي مدارس براي افشين كيف و دفتر مي خريم اما مسئولان مدرسه نيز در آموزش پسرم ناتوان هستند و نمي توانند به وي خدمات آموزشي ارايه دهند.
وي در حالي كه آهي از ته دل مي كشيد، گفت: اي كاش معلمان روستا روزي يك ساعت در مدرسه يا به صورت خصوصي به پسرم سواد بياموزند.

مادر افشين هم كه زحمت هاي زيادي را از ابتداي تولد فرزندش تا به امروز متحمل شده و غم و غصه بر چهره دارد، گفت: افشين زماني كه متولد شد، 800 گرم بيشتر وزن نداشت و اميدي براي زنده ماندنش نداشتيم اما قسمت اين بود كه ما تنها نمانيم.

خاتون محمدي اظهار كرد: پسرم مشكل تكلم دارد، مي لنگد، دندان هايش كامل نيست و اين مشكلات نياز به مراقبت از وي را افزايش داده است، به طوري كه در پوشيدن لباس هايش هم بايد كمكش كنيم.

وي اضافه كرد: افشين به علت ضعف مفرط بدني نمي تواند هيچ نوع ورزشي را انجام دهد ولي توانايي پياده روي عادي و روزمره خود را دارد و دوست دارد كارهايش را خودش انجام دهد.

رئيس اداره بهزيستي بوكان نيز گفت: قد افشين به صورت غيرمتعارف كوچك است و امكان استفاده از نيمكت و مدرسه را ندارد.

خالد احمد نژاد اظهار كرد: اين خانواده از بهزيستي مبلغ يك ميليون و 950 ميليون ريال مستمري دريافت مي كند و براي دريافت تسهيلات 30 ميليون ريالي مسكن هم دعوت شده اند.

وي همچنين افزود: تاكنون راهنمايي هاي لازم در خصوص پيگيري هاي درماني افشين نيز از طرف بهزيستي به خانواده اش ارائه شده است.

احمدنژاد افزود: در صورت ارائه اسناد و فاكتور هزينه هاي درماني افشين از طرف خانواده، بهزيستي در حدي كه نيازشان برطرف شود، اين هزينه ها را تقبل مي كند.

مدير آموزش و پرورش بوكان نيز گفت: والدين افشين تاكنون براي طرح مشكل به آموزش و پرورش اين شهرستان مراجعه نكرده اند.

«مام عزيزي» قول داد كه آموزشيار نهضت سوادآموزي در منزل افشين حاضر شود و به صورت رايگان به آموزش اين نوجوان روستايي بپردازد.

وي افزود: هزينه تحصيل، لوازم التحرير و ساير هزينه هاي آموزش اين نوجوان را نيز آموزش و پرورش تقبل مي كند.

شهرستان بوكان در جنوب آذربايجان غربي و روستاي خورخوره در 65 كيلومتري شهر بوكان قرار دارد.

 

منبع : جام جم انلاين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.